Konceptualni okvir i uloga neformalnog obrazovanja u nastavnom procesu
DOI:
https://doi.org/10.46584/lm.v23i1.684Keywords:
socijalno obrazovanje, neformalno obrazovanje, formalno i informalno obrazovanje, kompetentno obrazovanje, cjeloživotno učenjeAbstract
Uloga i primjena neformalnog obrazovanja u nastavnom procesu u Crnoj Gori je tema koja je u Crnoj Gori aktuelna, zbog sve većeg značaja neformalnog obrazovanja, tačnije zbog shvatanja da je proces cjeloživotnog/doživotnog učenja nemoguć bez objedinjavanja formalnog, neformalnog i informalnog obrazovanja. Temom sam objasnio značaj različitih modela i metoda neformalnog obrazovanja sa svim njegovim karakteristikama. Ukazao sam na potrebe inkorporiranja neformalnog u formalni sistem obrazovanja u cilju permanentnog sticanja znanja. Poseban akcenat stavljam na dosadašnju primjenu neformalnog obrazovanja kod nas, u smislu uključenosti, angažovanosti i djelovanja međunarodnih organizacija na tom polju. Takođe, namjera mi je bila da ukažem na ulogu međunarodnih organizacija i neophodnost njihovog zajedničkog djelovanja za postizanje uspješnih rezultata na polju konstantnog učenja i usavršavanja u cilju stvaranja kompetentnog i konkuretnog pojedinca