Роман у наставним програмима за средњу школу
DOI:
https://doi.org/10.46584/lm.v33i1.745Keywords:
роман, наставни програми, књижевност, средња школаAbstract
У раду смо се аналитички бавили садржајима и видовима романа у наставним програмима за средњу школу желећи да прикажемо добијене резултате и анализирамо развој и заступљеност романа од тридесетих година ХХ века до 2010. године, када су усвојени и ушли у школску праксу, и по којима се и данас ради. Вертикални след видова и наставних садржаја романескне прозе у актуелним гимназијским програмима изложићемо компаративном анализом по разредима, наводећи програм по програм. Пошли смо од хипотезе да најпре треба извршити идентификацију перманентног осавремењавања и напредовања на основама релевантних наука (1), али и да будемо спремни да ћемо наићи на осцилације, у време промена друштвено- политичких или сталешких интереса у програмирању књижевности, тачније романа у средњој школи (2); да ћемо на основу садржаја и видова посредно моћи да изведемо закључке о квалитету наставе који је програм иницирао и умногоме одредио(3)